tochal

Page Type Page Type: Album
Additional Information Image Type(s): Rock Climbing

Add Heading here

ساعت 3 صبح از مقابل مجسمه میدان دربند به سمت شیرپلا و از آنجا قله ی توچال حرکت کردیم، مهندس یگانلو، خانم کارشناس و بنده.
هوای خنک – تا حدودی سرد- به قدم ها و نفس زدن های ما در بالا رفتن از پله های کنار ورودی تله سیژ، خیر مقدم گفتند و ما را تشویق به حرکت در این موقع از روز کردند.
بعد از آن که نتوانستیم به همراه خانم کارشناس و در غیاب آقای یگانلو به قله برویم و از دویست متری قله به دلیل بوران شدید مجبور به پایین آمدن شدیم، همواره مترصد این بودیم که هر جور شده تا قبل از پاییز این مهم را انجام دهیم که امروز به لطف خداوند و همت دوستان محقق شد.
نماز را در کافه ی آبشار(حجت) خواندیم و بعد با چایی لیمو و خرما و نبات خود فرحبخش بودن صبح را جشن گرفتیم. واقعاً صبح دل انگیزی بود. ساعت 5 صبح وارد منطقه ی پناهگاه شیرپلا شدیم و بعد از کمی استراحت و خوردن ارده و نان قندی انرژی مورد نیاز برای صعود به قله را آماده کردیم.
از شیرپلا تا قله علیرغم این که آفتاب بیرون آمده بود و سعی می کرد قدرت نمایی کند، اما ما بیشتر نسیم پاییز را احساس کردیم و در این رقابت، خورشید بود که نتوانست از عهده ی بر بیاید و هوای خنک و حتی در برخی نقاط سرد بیشتر جلب توجه کرد و تأثیر گذار بود.
در جانپناه امیری، انگورهای (شانی) انرژی داد که حتی در قله نیز صبحانه نخوردیم. استراحت نیم ساعته در جانپناه، کمک کرد تا رسیدن به قله در مدت زمان یک ساعت و چهل و پنج دقیقه به اتمام برسد و جشن این صعود با انداختن عکس به اوج رسید.
همواره صعود به قله ی توچال و یا حتی صعودی که در خرداد ماه به قله ی حوض دال از قلل دنا، برایم نقطه ی عطفی است بر این که طبیعت کلاس درسی همیشگی و همه مکانی و همه زمانی است و چقدر خوب می توان از این کلاس بهره برداری کرد. کوه ها مظهر صلابت و استقامت و ایستادگی برای من به عنوان معلمانی بوده اند که کمک کرده اند تا بتوانم در حد وسع و توانم آن گونه عمل نمایم.
صعود به توچال را هر سال حداقل یک مرتبه داشته ام و هر بار درسی جدید و وجدی جدید و لذتی وصف ناپذیر.
باشد که دوستان عزیز را نیز در چنین صعودهایی ببینیم و از این کلاس نیز بهره برداری ها کنیم.
دوستتان دارم، عزیز و پایدار و سر بلند باشید.
ارادتمند. رزاقی

External Links

Add External Links text here.