The "Splattski"

Page Type
Album
6686 Hits
96.51% Score
Log in
to vote
Page By:
The
Created On: Sep 14, 2009
Last Edited On: May 31, 2016

The Summit Pose

In Idaho we affectionately call it the "Splattski" out of great respect to him. The rule of the pose is a person in the photo has to be the one taking the picture. (Arm Extension) Another note is that most of the Splattski's are summit shots.

If you have pictures that look like these, we would love for you to add them to this album!

Here is an article on "How To Take Splattski's":





Comments

Post a Comment
Viewing: 1-20 of 28
12
BeDrinkable

BeDrinkable - Sep 14, 2009 5:59 pm - Voted 10/10

Oh ...

... Lord.

Deltaoperator17

Deltaoperator17 - Sep 14, 2009 6:57 pm - Hasn't voted

Re: Oh ...

Thank you, add some splattskis Pauly!

splattski - Sep 15, 2009 6:53 pm - Voted 10/10

Oh crap!

I suppose I have to vote on this thing LOL

Deltaoperator17

Deltaoperator17 - Sep 15, 2009 7:07 pm - Hasn't voted

Re: Oh crap!

Thank you for visting, wait, you are da splattski.... He He. Nice addition to the Album!(Darkski)

Cheers!

rpc

rpc - Sep 15, 2009 7:24 pm - Voted 10/10

The Splattski

thought it was a cold war era NATO designation for one of those soviet passenger jets hehehe.

Deltaoperator17

Deltaoperator17 - Sep 15, 2009 7:28 pm - Hasn't voted

Re: The Splattski

Well since I am a cold war veteran and know all the terminology, NO we had other names for those...LOL (I can’t say on here, too naughty).

But Splattski definitely has an explanation of how the name came about.

merrill

merrill - Sep 15, 2009 11:13 pm - Voted 10/10

Re: The Splattski

So how exactly did the name come about?? And, are you going to open this up to the general public to attach their "Splattskis?"
Merrill

Deltaoperator17

Deltaoperator17 - Sep 16, 2009 12:08 am - Hasn't voted

Re: The Splattski

YES, but it has to be a splattski, it has to be an arm extension summit shot.

rpc

rpc - Sep 16, 2009 11:42 am - Voted 10/10

Re: The Splattski

Steve, you gotta enable others to attach (there's some switch you set on the page) if you want to open this up to the public attachments.

Deltaoperator17

Deltaoperator17 - Sep 16, 2009 12:03 pm - Hasn't voted

Re: The Splattski

Click Add Image and attach new or exsiting. Have you been eating those special brownies again Radec? LOL

rpc

rpc - Sep 16, 2009 12:31 pm - Voted 10/10

Re: The Splattski

no brownies today. I get a "no permission to modify object"....but my photo attached...oh well, I'll check the breakfast menu again :)

merrill

merrill - Sep 16, 2009 9:42 pm - Voted 10/10

Re: The Splattski

I think I see a few that don't look like they're from a summit (although I could be wrong and often am). I'm thinking I don't have any "splattski's" from a summit but perhaps from somewhere lower down but I still can't attach them. Did you release the album to allow others to attach?
Merrill

Mlasky

Mlasky - Oct 21, 2009 7:49 pm - Voted 10/10

Re: The Splattski

I have special privileges cuz I suggested posting splattskis in the first place, delta has privileges too for setting it up and, the IdahoSummits core group, because they've been taking these shots forever. So, there just might be a very few exceptions...So for the record that's my son and future daughter in law at Yellowstone National Park. :-)

merrill

merrill - Sep 27, 2009 8:21 pm - Voted 10/10

Thanks

for getting my splatski added on and for the vote of course.
Merrill

Deltaoperator17

Deltaoperator17 - Oct 26, 2009 12:37 am - Hasn't voted

Re: Thanks

You are most welcome!

Steve

imontop

imontop - Oct 24, 2009 12:01 am - Voted 10/10

Dang Funny!

Great album!

Deltaoperator17

Deltaoperator17 - Oct 25, 2009 8:14 pm - Hasn't voted

Re: Dang Funny!

Thank you, we do like to have fun in Idaho and we do include some Utah folks as well....like Dean...LOL If you have a "splattski", please add it!

Dean

Dean - Oct 26, 2009 12:09 pm - Voted 10/10

Re: Dang Funny!

Thanks Steve, I feel like an "honorary" Idahoan. Well, my dad was born in Arco and my grandma came from Sugar City (she was very sweet too). I have a "secret" Splattski tucked away HERE.

imontop

imontop - Oct 26, 2009 8:13 pm - Voted 10/10

Re: Dang Funny!

I will make it a point to add. By the way, I lived in Idaho in my younger years. My dad bought the Monteview Merc, a grocery store in Monteview back in 1972. Do you know where thats at? Not many do, even Idahoans.

Deltaoperator17

Deltaoperator17 - Oct 28, 2009 10:43 am - Hasn't voted

Re: OK

Go to the upper left hand corner of this page and click contribute and add image.

Viewing: 1-20 of 28
12


The "Splattski"

Album
170 Images 28 Comments

Parents

Various thematic albums collectedAlbums