Preparations Elbrus climbing (DUTCH!!!!!)

Regional discussion and conditions reports for Europe. Please post partners requests and trip plans in the Europe Climbing Partners section.
User Avatar
Proterra

 
Posts: 1417
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:19 am
Thanked: 126 times in 84 posts

by Proterra » Fri Nov 02, 2007 11:12 am

Ik zou persoonlijk, als het je eerste keer op wat grotere hoogte is, er nog iets bij pakken tussen 3900 en 5600 meter... Dat is een heleboel extra hoogte die je moet overwinnen bij een atmosferische druk van 500-650 Hpa... Zou nogal kut zijn als je op 4500-5000 meter omlaag moet door hoogteziekte...

Groetjes,
Clint.

User Avatar
Proterra

 
Posts: 1417
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:19 am
Thanked: 126 times in 84 posts

by Proterra » Fri Nov 02, 2007 11:19 am

Chewbacca wrote:You guys need to start a thread called "Netherlands-Flanders-Afrikaner Team" :D


Just did. :D

User Avatar
cabouckaert1

 
Posts: 107
Joined: Sat Dec 09, 2006 1:47 pm
Thanked: 1 time in 1 post

by cabouckaert1 » Fri Nov 09, 2007 7:04 pm

Sorry dat het zo lang heeft geduurd om te antwoorden. Botten van Pilgrim zullen zeker voldoende zijn om geen frostbite te krijgen, zorgt gewoon dat je genoeg kousen draagt, een paar van mijn vrienden haden last met hun tenen omdat ze niet genoeg kousen aan haden.

3000-3500 euro blijft toch veel geld voor mij voor het moment Aconcagua zal duidelijk pas voor binnen een paar jaar zijn. Ik ga beginnen met goedkopere dingen zoals de alpen en ook een alpinisme cursus of twee in de volgende paar jaren.

Bedankt voor u uitnodiging voor Aconcagua en Petit Mt. Blanc en elk geval, maar Petit Mt. Blanc lukt ook niet voor mij omdat ik in die periode zwaar ga moeten studeren voor mijn examens.

Ik denk dat je wel moet mee gaan met kabelbannen gewoon omdat alle anderen het ook doen en ze gaan de groep niet zo willen splitsen. Wij hebben in elk geval de kabelbaan gebruikt tot in base camp. Ik begrijp wel wat je bedoelt dat je liever zonder kabelbaan naar basecamp gaat, maar uiteindelijk doet praktisch iedereen het op die manier. Van die snowcat begrijp ik ook zeker wat je bedoelt, ik vond het ook belachelijk in het begin en wou het echt niet doen. Uiteindelijk heeft de hele groep beslist om het doen (je moet belslissen te samen met groep) omdat het anders bijna 2 kilometer vertical is (3800-5642), wat op 1 dag toch bijna niet te doen is behalve voor echte pros. De mensen die geen snowcat nemen slapen hoger op de berg (4500 meter of zo) in tenten. Uiteindelijk doe je wel al die stukken met de aclimatisatie beklimmingen de dagen er voor (eerst tot 4100, dan 4500, dan 5000) en je wordt door de snowcat afgezet op 4600 meter. In principe is het een beetje embetant, maar het is voor amateurs bijna de enigste manier om het te doen als je in de barrels blijft slapen.

Veel success en als je nog vragen hebt, geen probleem.

-charles

Previous

Return to Europe

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests